Skip to main content

KTM 520

17 år 11 måneder siden #1 af JakobXR???
KTM 520 blev oprettet af JakobXR???
Hej folkens På dage hvor jeg keder mig og min SU hober sig op, ja så går jeg lidt og overvejer en ekstra cykel og kom så til at kigge på crossere, da det er så kedeligt med en næsten vedligeholdelsesfri XR600. Hvori ligger den store forskel på en KTM 520 crosser og off-road folkets 520'ere - udover lyset og muligheden for at få den på plader? På den blå avis er der eksempelvis en KTM 520 fra 2002 til 17.000 (udgangspris). www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53402898 Crosseren har selvfølgeligt fået tæsk hele livet, men er sandsynligvis blevet passet derefter. Man kunne selvfølgeligt også kigge på denne Honda CRF 450. Nogen der kender noget til den slags maskine? www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=...p&annonceid=53040155 Input modtages meget gerne. Mvh Jakob XR600

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

17 år 11 måneder siden #2 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne KTM 520
Hej folkens

På dage hvor jeg keder mig og min SU hober sig op, ja så går jeg lidt og overvejer en ekstra cykel og kom så til at kigge på crossere, da det er så kedeligt med en næsten vedligeholdelsesfri XR600. Hvori ligger den store forskel på en KTM 520 crosser og off-road folkets 520'ere - udover lyset og muligheden for at få den på plader? På den blå avis er der eksempelvis en KTM 520 fra 2002 til 17.000 (udgangspris). www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53402898

Crosseren har selvfølgeligt fået tæsk hele livet, men er sandsynligvis blevet passet derefter.

Man kunne selvfølgeligt også kigge på denne Honda CRF 450. Nogen der kender noget til den slags maskine?
www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=...p&annonceid=53040155

Input modtages meget gerne.

Mvh Jakob XR600

• Morfar
  • Morfar
Besvaret af Morfar på emne KTM 520
Hej Jakob, min sparsomme erfaring ved selv at have en KTM 520 enduro + at have prøvet KTM 450 crossere og have kørt min egen YZF 450 crosser siger at crosserne generelt har et længere 1. gear, hvilket ikke er godt til off road. Ved langsom kørsel i vanskeligt terræn kommer du til at slide for hårdt på koblingen. På KTM kan det til dels afhjælpes ved at vælge en 14/52 gearing. Affjedringen på crosserne er også hårdere sat op. Ikke at det er et NO GO til off road/Enduro, men det er ikke en fordel. Crosserne har flere hypper og en noget mere agressiv motorkarakteristik. Det er smag og behag om man kan lide det, men det gør dem lidt sværere at "styre" (dosere gassen) i snævert terræn. På åbne stykker i Enduro er det en fordel :Spidy: En sidste ting er motordele, som jeg oplever slides hurtigere på crosserne, fordi de er hårdere pumpet. På en KTM EXC (enduro) kan du køre væsentligt længere på stempel, knastkæde, osv. end du kan på SX (cross). Ellers spørg Kurt Villadsen i Hinnerup. Ham har jeg altid fået et ærligt svar fra. Og overvej hvad den skal bruges til: Efter min mening kan du godt bruge en enduro maskine på en cross bane, men ikke en crosser til enduro/offroad. Cross er god træning, og skide sjovt, så den ekstra maskine kunne jo være en crosser til bane. Med alt den SU kan du jo også bare købe 2 maskiner mere :) Dan Uno / 23646588

17 år 11 måneder siden #4 af endurojohnny
Besvaret af endurojohnny på emne KTM 520
Hvis den skal bruges til enduro / offroad, så køb en EXC !!! Som Morfar skriver ligger de 5 gear alt for tæt til enduro, ligesom affjedringen er for hård. Motorkarakteristikken er alt for aggressiv til et snævert spor i skoven. Larmer som ind i helvede. Mangler lygter, generator, batteri, elstart. Hvis du har planer om indregistrering mangler du en typeattest fra importøren. Køb en EXC, den har det hele og holde bedre. Kan senere synes og indregistreres. Held og lykke med projektet

17 år 11 måneder siden #5 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne KTM 520
Hej Dan Tak for et godt svar. Det med gearingen havde jeg ikke tænkt på - god pointe. Min XR600 kan jo næsten køre i tomgang op ad hvad som helst. En crosser har nok lidt tendens til at gassen fungerer som en on/off knap! Der er nok god fornuft i, at gå efter en enduro, da den jo gerne skulle bruges lidt i klubmæssig sammenhæng også. Og ja jeg burde nok bare købe nogle flere maskiner - det er ikke lysten der mangler, men har pt lidt rigeligt stående. Mvh Jakob

Tid til at oprette siden: 0.281 sekunder
Leveret af Kunena Forum