Skip to main content

Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC

13 år 8 måneder siden #1 af JakobXR???
Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC blev oprettet af JakobXR???
Jeg vil ikke finde mig i min KTM 530's finurligheder længere:wall: Den står vist for at skal have skiftet topstykke, ventiler, stempel, lejer, pakninger, bøsninger, krumtap, knast + det løse efter den omgang munddiarré den fik i Brande. Og det bedste er at den lige har rundet 90 timer. Stempel blev skiftet ved 80 timer. Jeg overvejer stærkt denne alternative løsning, da ovenstående hurtigt kan rende op i en plovmand:[ www.dirttricks.com/rfs_in_new_frame.htm Jeg søger derfor en motor fra en KTM EXC 450/525 (helst 525). Alternativt en hel cykel hvis prisen er tilpas lav. Lad høre Mvh Jakob 26 57 05 nul fem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #2 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Jeg vil ikke finde mig i min KTM 530's finurligheder længere:wall:

Den står vist for at skal have skiftet topstykke, ventiler, stempel, lejer, pakninger, bøsninger, krumtap, knast + det løse efter den omgang munddiarré den fik i Brande. Og det bedste er at den lige har rundet 90 timer. Stempel blev skiftet ved 80 timer.

Jeg overvejer stærkt denne alternative løsning, da ovenstående hurtigt kan rende op i en plovmand:[

www.dirttricks.com/rfs_in_new_frame.htm

Jeg søger derfor en motor fra en KTM EXC 450/525 (helst 525). Alternativt en hel cykel hvis prisen er tilpas lav.

Lad høre

Mvh Jakob

26 57 05 nul fem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #3 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Hold da ferie et fedt ombyggerlink Jacob!! Man får helt lyst til at save, svejse, male en dynge selv! Lyder som den perfekte racer, men hvis du mod forventning ike skulle finde en gammel EXC motor, så er der jo altid den ultimative løsning, ikk´? - XT 550ér powerpackage - KTM 2008 frame&body :Matrix: - du ringer bare!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #4 af kenneth-ktm
Besvaret af kenneth-ktm på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Hvorfor nu det!!! Er KTM nye motor ikke god nok?????? Det virker bare lidt sjovt, at skære en ny maskine istykker, for så at sætte en gammel motor på Hilsen Kenneth "LIVE" Brændgaard PS GOD JUL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #5 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Fordi man kan!!! Nej fordi de nye motorer ikke er gode nok. 2008 modellen er helt ringe, 2009 bliver lidt bedre med nogle modifikationer og 2010/2011 skulle vist være fine nok. De kører rigtigt godt, men bare ikke så mange timer. Nu sender jeg motoren på ferie i Jylland, så må ham svineinsiminøren fra vestjylland se om den skal bruges som kapilarbrydende lag i værkstedsgulvet eller blive til motor igen. Hvis ikke den kan genoplives, så kommer der en af de "gamle" motorer på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #6 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Nemli Jakob. Det er osse derfor vi kører off road: Fordi man kan :) Og til sidst fordi man ikke kan la vær :[ Det kommer ret hurtigt..... Det er da det fedeste projekt. Glæder mig til at høre mere om forløbet hvis du slipper koblingen helt og bygger hybriden. På min gamle 520'er forefindes modsatte situation: Motoren er ikke til at slå ihjel (hvis den får kærlighed regelmæssigt). Den har nu gået gu ve hvor mange timer - og siger stadig "mere gas - mere gaaaaas!" Til gengæld er den ustyrlig. Man skal være over den konstant, da den helst stikker af i alle andre retninger end der man kigger og prøver at styre hen. Så kom tanken jo: Hva ska den smadrede 08 ged koste, hvis nu hybriden skulle laves med 520'eren? Ses vi til julebal i morgen?? Moffe Racing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • boddum
  • boddum
  • Posts: 45
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #7 af boddum
Besvaret af boddum på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
jow jeg har da en meget fin 525,er årg 04 der ikke har kørt siden brande 09. Det er godt nok synd at slagte den da den næsten er bedre end en ny da den er knap tilkørt (ca 80 t.) prisen er 14 kilo der er billede under køb og salg men den er gejlet op siden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #8 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
@boddum: Prisen er fornuftig, men det skal være en EXC med 6 gear og lys. @Morfar: Jeg tror den i smadret stand skal koste 25k, men nu tager jeg den bag i bilen imorgen, og så kommer dommen over den senere når inseminøren har kigget på den

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #9 af ErikKristensen
Besvaret af ErikKristensen på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
ØLLE melder ind. Jeg har en meget fint exemplar, stårne af en KTM.exc 525 med 6 gear og lys. 05 Ny renoveret i motor hos Villasen. Nyt stempel, cylinder krumptap lejer pejelstang kryspind knast kæde, kun kørt en prøvetur siden, ellers med acoponi udstødning håndbeskytter, og papier Pris kun 29000 ØLLE

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #10 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
XT 550 motor - 39PS - højfartsluftkøling - dobbeltkarb m. vaccuuuuuum - asorterede beslag og fladjern i diverse dimensioner - en dåse dieselstart - en deform knæskinne til når svinet slår tilbage... kr. 999,- - hvor længe kan du sige nej, Jacob?? :fish:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Mikael
  • Mikael
  • Posts: 94
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #11 af Mikael
Besvaret af Mikael på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Har snart 2 stks LC8 7500,- for den uden 6 gear. Tror du spiser de fleste med 5 aligevel. 12000,- for den uden bøvl. Lige til at skære i. Mikael Snart med RC8R...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #12 af michaelv
Besvaret af michaelv på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Jeg har lige set en 450EXC 04 motor på ebay.de .Den stod til 156,55 euro Er du bange for at den bliver for vild,er der også nogle 50 ccm motore :Matrix:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #13 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
@ Håkon. Det var ellers billigt. Hvis Jacob ikke kan mande sig op til de 550 kubik så er jeg klar. Det kunne være fed at ha en ekstra motor til om 15 år når den nuværende er lidt slidt i stempelringene.:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nikos
  • Nikos
  • Posts: 157
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #14 af Nikos
Besvaret af Nikos på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Håkon har du så man kan samle en hel??:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #15 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Kan i teorien godt samle en hel, men regner med at bruge den extra til DM i supermotard i 2011:Matrix: - skal dog lige have puttet nogle tykkere bundpakninger i, så momentet er lettere at dosere! - man skulle jo nødigt ligne en blærerøv til den første afdeling, på grund af konstante powerwheelies :s

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #16 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Ha ha! Det er godt nok en skæg tråd den her:) Men tilbage til det seriøse: jeg kender en der har en næsten ny startermotor til en Harley liggende. Der er rimelig godaw i sådan en. Og så er det jo bare at montere 300 batterier fra nyere mobiltelefoner og så har du en ninja-enduro:! Gi-go-gas Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gaffaTT
  • gaffaTT
  • Posts: 407
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #17 af gaffaTT
Besvaret af gaffaTT på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
kan se der er flere løsningsforslag men en ældre honda industrimotor fra en pladevibrator eller lign. og så en recluse så ikke momentet river dine arme alt for lange så er du såmænd lige så godt kørende som før brande :fish: gaffa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Niels
  • Niels
  • Posts: 579
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #18 af Niels
Besvaret af Niels på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Jeg vil også være med til at komme med juletilbud! Hvad med at du får en super 450 EXC fra 06, der virker, og jeg overtager bunken med brokker fra 08 + et tilskud til nye dele? Du slipper for bøvlet med at skrue og får en maskine der virker (godt og længe) og jeg får noget at hygge mig med, og i sidste ende, måske en nyere maskine der virker (et stykke tid:Matrix: ) Julehilsen Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 8 måneder siden #19 af
Kunne være fint med en 16 hestes briggs&Tratton. Sådan en havde jeg på gocarten da jeg var bette og den kunne da flytte mit 35kg's korpus med godt 100km/t....uden gear :WoW:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 8 måneder siden #20 af
De nye motorer kører da fint, og længe! 2008 har 2 kedelige fejl: adskillelsen mellem de 2 oliekredsløb er for ringe, og går den smides motorolie over i gearkassen, og så sker det der er sket med din:wall: Fejl nr 2 er dekompressionen, den virker ikke godt nok, og kan give svære startproblemer. Begge dele kan fixes til en overkommelig pris, men desværre ikke med tilbagevirkende kraft:WoW: Projektet lyder totalt fedt, men også en anelse meningsløst, du bliver nok også gift med den:[ Find da en 09 motor på E-bay, smid den i stellet og kør glad! Alternativt kan du købe en af mine cykler, motorer passer "næsten" lige over: Rotax 600 CC Earthquake, eller Mammut 800CC V2 power.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 8 måneder siden #21 af
Så er der lavet diagnose på 530'eren Knækket ventil som har tævet med rundt oven på stemplet ved 7.000 rpm... soren-sand.smugmug.com/Other/2008-KTM-530-EXC-R-busted/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #22 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Det er da for ringe den ikke kan køre videre med det!! :wall:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 8 måneder siden #23 af
Ja, havde Jakob givet mere gas så var det aldrig sket.... Mit bud er at ventilen er knækket og så er resten kommet som følge af det. Det gode er at der er minimalt med stumper i krumtaphuset og jeg regner med at kunne skylle det ud med 800 liter diesel, måske mindre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Mikael
  • Mikael
  • Posts: 94
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 8 måneder siden #24 af Mikael
Besvaret af Mikael på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Ha...så skal jeg sgu lige være med ind over jvf diesel. Minimum 6700l forudser jeg pr regneark. Diesel er jo pivbilligt nu om dage.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #25 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne Købes: En rigtig kedelig KTM 450/525 EXC
Det ser jo ikke så slemt ud:wall: Et brugt tændrør fra Ebay, så er den vist rullende igen:[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 1.114 sekunder
Leveret af Kunena Forum